Orolig för influensan

Nu såg jag på nyheterna att även små barn under 3 år kommer att ska vaccinera sig mot influensan.
Det känns skönt och jag hoppas att det blir snart!
Tydligen så löper de små barnen större risk att bli allvarligt sjuka, jag får nog isolera Saga här hemma snart. =)
Jag är så orolig att lilla hjärtat ska bli sjuk.
Det är så hemskt när man tittar på Tv:n och hör om de små barnen som dör.

Jag har hört att det är många som tänker strunta i vaccinationen men jag hoppas verkligen att allmänheten skärper till sig och går och vaccinerar sig.
Du blir ju sjukare av influensan än av vaccinet, dessutom hjälper du till att stoppa smittspridningen.
Jag blir så irriterad på egoistiska människor som inte tänker på sin omgivning!

Sådär nu har jag avreagerat mig lite på allmänheten!

Tänker du vaccinera dig?




2009-11-06 | 11:58:01 | Allmänt | 7 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Ann

Redan gjort! :)

2009-11-06 // 12:34:02
» Sofia

Alltså Sonja vilka kloka ord, håller helt med i allt du skrev. Kommer att hänga på låset direkt dom släpper vaccinet för småbarn (Vi andra är redan vaccinerade) Ha en trevlig helg å drick en öl för stackar mej oxå

2009-11-06 // 12:55:08
» Lotta

Helt rätt, du får bli vaccin upplysare =) Puss

2009-11-06 // 12:58:40
» Anonym

Bra skäll ut dom alla egoisterna!! kram

2009-11-06 // 15:15:29
» Linda Boman

Håller helt med!!! Finns alldeles för mycke egoister...

2009-11-06 // 15:40:06
» Marlene

Jag ska då vaccinera mig så fort jag får. Tycker det är toppen att våra små får vaccinera sig också.

2009-11-06 // 19:39:16
» Karro Barro

Du har helt rätt Sonja. Jag är egentligen inte orolig för min egen del men jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag smittade ner någon som inte skulle klara av det. Sprid budskapet!

2009-11-12 // 12:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback