Söndag

Uppe tidigt som vanligt, Saga är alldeles för morgonpigg.


Helnöjd tjej på skötbordet...

Ikväll blir det Söndagsmys på hög nivå. Jag ska göra nån god middag och Pannacotta med vitchoklad till efterätt.
Sedan ska jag titta på repriserna av veckans serier som jag missat.
Det blir nog även en eller flera nougat kakor till detta.

Nougatkakor:

-300g margarin
-3dl socker
-9dl havregryn
-3tsk bakpulver
-1 ägg
-1paket nougat

Sätt ugnen på 200 grader, smörj och bröa en långpanna.
Smält margarinet, blanda sedan samman alltihop i en skål.
Klappa ut i långpannan och grädda i 10min.
Smält nougaten och bred över kakan.
Skär sedan kakan medans den är varm.

Sådär, nu kan Jompa och Boman ställa sig i köket och baka... =)

Puss på er....

2009-05-10 | 07:53:24 | Allmänt | 2 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» Linda Boman

Haha... undra om mina kakor skulle bli så goda?? Sen har ju jag en karl som hatar allt sånt där :) men Mellis skulle nog bli nöjd kanske...

Önska att jag kunde he mig hem å mysa med dig idag till repriserna... ska kolla upp om de finns sponsring så jag kanske kan komma snart.. får gulla med mamma :) Puss

2009-05-10 // 11:41:42
» jompa

perfekt.. men kom no behöva hjälp :O

2009-05-10 // 13:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback