Skitväder

Regnet har nu övergått till snö. Det är ju fan Maj nu, borde inte våren och solen vara här istället?
Det händer inte mycket intressant i mitt liv just nu, har egentligen inget att skriva om.

Saga verkar iallafall ha beslutat sig för att gå på diet, då hon matvägrat sedan igår kväll, jag fick i stort sett tvinga i henne lite käk till lunch. Undrar varför?
Hon verkar ju må alldeles utmärkt i övrigt.
Hoppas att hon slutar upp med dessa dumheter och vill äta ordentligt i eftermiddag.



I kväll blir det makaronipudding till middag hos Mamma och Pappa, jag brukar gå dit tulla middag när Johan jobbar em.
Det är ju så fruktansvärt tråkigt att äta middag själv.

Men i morgon får jag nog stå för matlagningen. Då Mor och Far åker upp till sommarstugan.
Det blir nog kasslergratäng, en enkel favorit:

Jag kokar Pasta (penne) och lägger detta i en form sedan lägger  jag i Strimlad kassler och strimlade soltorkade tomater och pasta grädde blandat med 1 klyfta pressad vitlök. Lite riven ost ovanpå och in i ugnen i 20 min.
Vips så har man en jäääävligt god och enkel middag.
Åsså måste man ju ha en god sallad till detta. Med mycket fetaost!

Mums, nu blev jag lite små hungrig känner jag.

Puss på er.




2009-05-06 | 13:45:37 | Allmänt | 3 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» AnnO

Men du he lät gott! Ska fort prova! Kasslergratäng a' la Sonja! :)

2009-05-06 // 14:45:47
» Marlene & Meja

Den där gratängen lät ju jättegod! Måste provas :)

2009-05-06 // 15:06:25
» Linda Boman

Mmm... ev att jag åxå ger mig in på att laga de där nån dag :) Gillar enkel mat å de där lät ju lätt... Saga kom nog börja äta snart igen ska du se... Melvin hade å perioder av sånt där men nog åt han när han vart hungrig :) Puss

2009-05-06 // 15:36:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback