Vaccination

Idag har mitt lilla hjärta fått vaccin, det är det värsta som finns.
Jag svimmade nästan. Det var kanske värre för mig än för Saga.
När Saga var tre månader och fick sitt vaccin grät hon hysteriskt i 5 timmar efter, jag hoppas att det inte blir så denna gången.

Fick även veta att hon har atopiskt exem, stackaren.
Detta är inget allvarligt men innebär att  hon har anlag som gör att man får en hud som inte kan hålla fukt lika bra som hos andra och att huden därför blir torr och klådbenägen.

80-90 procent av alla barn med atopiskt eksem har en ökad risk att bilda allergiantikroppar av IgE-typ (immunglobulin E). Denna riskökning varierar från liten till stor.

Barn med stor risk brukar tidigt bli allergiska mot olika födoämnen, främst komjölk och ägg.

Hoppas att hon ska klara sig från allergier mot födoämnen, det är ju skit jobbigt för henne om hon inte ska kunna äta vad hon vill.

Fick utskrivet ett recept på kortison kräm, så vi får hoppas att det ska bli bättre.

Nu vet vi i alla fall varför hon sover så dåligt på nätterna. Dessa exem kliar tydligen nåt fruktansvärt.
Vi får väl se om hon sover bättre inatt efter hon blivit smörjd med kortisonet.


 Puss på er!


2009-04-08 | 10:08:47 | Allmänt | 4 Kommentarer


Kommentarer från er söta läsare.


» AnnO

Sv: Ja men jag säger juh det!!!! Men stackars lillSaga! :( hoppas hon blir bättre u! :) pöss

2009-04-08 // 10:18:45
» Linda

Stackars lilla Saga... men nu ska de nog bli bättre när hon får bli insmord ordentligt...

2009-04-08 // 11:02:13
» Marlene & Meja

Usch, vaccination är verkligen inge skoj...hoppas hon slipper feber å sånt nu. Jobbigt med eksemen också, stackars lilla vännen..:( Håller tummarna för att hon slipper bli allergisk!! Kram

2009-04-08 // 12:38:12
» Mirjam

Huvva för dom där farliga sprutorna!

Det är ju klart att man blir arg om nån håller fast en och sticker en nål i varje ben!

Hoppas den där krämen hjälper! Kan inte vara skoj att vara liten och ha sån klåda!



Vårat kaminskydd är köpt på barnens hus, BabyDan tror jag det hette och det är faktiskt riktigt stabilt och bra...än så länge iaf..=)

2009-04-08 // 21:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback